Khamis, 2 September 2021

LINKEDIN BATALKAN FUNGSI STORIES


Tahun lalu, LinkedIn telah mengumumkan kehadiran ciri Stories yang serupa dengan Instagram Stories atau Armada di Twitter. Namun, LinkedIn memutuskan untuk membuang ciri tersebut walaupun baru setahun melancarkannya. Menurut Produk Senior LinkedIn Liz Li, LinkedIn akan membuang ciri tersebut pada akhir bulan September. Alasan untuk membuang ciri ini adalah kerana ciri cerita tidak benar-benar berfungsi di platformnya.

Li juga menyatakan bahawa pengguna LindkedIn meinginkan video yang tetap ada di halaman profil, bukan video yang hilang serta merta. LinkedIn juga beranggapan orang ramai tidak mahu video tidak rasmi dilampirkan ke profil mereka.

Seperti di Instagram, ciri cerita di LinkedIn juga dilengkapi dengan pelekat pelbagai fungsi. Namun, Li mengatakan pengguna LinkedIn mahukan lebih banyak alat untuk membuat video untuk menyatakan kreativiti pengguna dalam membuat video. Secara tidak langsung, Li menyampaikan rancangan LinkedIn untuk membuat ciri baru untuk video pendek.

LinkedIn juga menyatakan pengiklan yang telah membeli slot iklan untuk ditayangkan pada Stories, perlu memindahkan iklan ke halaman feed. Malah pengguna yang membuat kandungan atau iklan dari halaman cerita (stories) mereka sendiri perlu membuat semula kandungan bagi diterbitkan di feed.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan